Test, Team Slot Saleen S7

Af: Carpo

Første gang jeg så en Saleen Ford S7 var på Le Mans i 2001. Bilen var der bare lige pludselig - der stod en fantastisk flot sportsvogn foran mig. Det var på pitwalken om fredagen (det regnede faktisk ikke den dag!) Bilen lignede en McLaren F1 GTR forfra, men var alligevel helt sin egen. Farven var en fantastisk orange/kobber mystisk metallak - jeg glemmer den aldrig!!!
Racer versionen havde jeg endnu ikke hørt om eller lagt mærke til - men det gjorde jeg da så afgjort resten af den weekend, og jeg elsker stadig bilen den dag i dag. Desværre var bilen blevet fjernet fra pit området fredag eftermiddag, og jeg så ikke mere til roadcaren den weekend.

Så det var med stor spænding jeg åbnede pakken med min nye TEAM SLOT Saleen Ford S7R "MRW" som har kørt i "Champeonato GT de España", det spanske GT mesterskab i 2001.

Nu har jeg en stor skepsis til produkter fra TEAM SLOT - kvalitet og finish er sædvanligvis et fremmedord. Jeg havde godt nok set nogle billeder med dårlig opløsning af bilen på nogle spanske hjemmesider, og her så det ud til at kvaliteten var blevet lidt bedre. Men ville dette indtryk så også holde i virkeligheden?

Svaret er et klart JA - TEAM SLOT er på rette vej!

Hvis vi først ser på finishen af detaljer samt tampo printet på karosseriet, så ser det rigtig godt ud. Vi er på Ninco og Scalextric niveau - et niveau som jeg mener er fuldt tilstrækkelig, da det jo er en racerbil som gerne skal ud at køre på racerbanerne. Ønsker man en bil med flere detaljer, som bare skal stå på en hylde og se flot ud, så mener jeg at man bør købe en diecast model!

Karosseriet har fået lak efter tampo printet, noget som giver en flot og lækker finish. Tampo printet er endnu ikke helt på FLY niveau, hvilket vil sige at trykket kan blive endnu mere skarp og farverne kan blive mere "ægte", men igen - er det egentlig nødvendigt?

Formen på karosseriet er også helt ok. Denne model ligner virkelig en Saleen Ford S7R! Der er antenne på taget, trådgitter i front og hæk, fælge med ventilerede skivebremser og sidespejle hvor "spejlet" er malet gråt - jo, der er sket meget med TEAM SLOT.

Største overraskelse kom nok da jeg fjernede karosseriet fra chassiset. TEAM SLOT har skiftet motor. De gamle "Diablo" og "Inferno" motorer er blevet erstattet med en Mabuchi lignende motor. TEAM SLOT kalder motoren for TS-6 "RACER". Denne motor skulle gå med 20.000 o/min ved 14,8V/230mA. Dette bliver naturligvis testet på et Kelvin Light rullefelt i nærmeste fremtid.

Chassiset ser også rigtig godt ud, klart en klasse over FLY. Der er også kommet fjederstyretap på bilen. Gearet virker til at køre rigtig godt, og alt ser meget fornuftig ud. Nu bliver det så spændende at se hvordan bilen kører. Mere om dette i det nye år!

Der skulle komme tre andre bemalinger af Saleen Ford S7R´eren fra TEAM SLOT.

Jeg glæder mig allerede nu til at TEAM SLOT kommer med deres Lola B98/10. Lolaen komme i følgerne bemalinger: "TALKLINE", "MOTOROLA", REPSOL/FAT-TURBO" og "KREMER". TEAM SLOT Lolaen skulle, udfra billederne, være noget nemmere at ombygge til SLEMC biler end f.eks. de nye Lolaer (MG´ere) fra Scalextric og Spirit.

TEAM SLOT er også på trapperne med en Lancia Stratos - min "all time" favorit rallybil!! (Så sandt !!, Red.)
Den kommer også i fire forskellige bemalinger, her i blandt er naturligvis "ALITALIA" og "ROTHMANS" . Både Lolaen og Stratosen kommer med den nye TS-6 motor.