Tilbage til www.kofs.dk


SLEMC-Snik-Snak



17/9-04 Optimistisk pressemeddelelse
Leif Christensen, NNSR har udsendt nedenstående pressemeddelelse:

Efter er SUPER shake-down test i Haslund i aften føler Aidt Racing sig godt rustet til 1.afdeling SLEMC samme sted på lørdag. Aidt Racings nye Porsche GT1 kørte perfekt efter et par små ændringer af set-uppet og blev kun bedre som aftenen skred frem. Aidt Racings første kører udtaler: "Materialet er i orden og hvis vi så kan nøjes med at køre 13 omgange på lørdag tror jeg på et topresultat!"

(Leif lider af det i slotrace så invaliderende Rüstenberger/LaFebrill syndrom, der udmønter sig i en, efter at noget har gået godt i et stykke tid, nagende (og ofte berettiget) tvivl på om det fortsat kan blive ved med at gå godt, med deraf følgende ringe selvfølelse og koncentrationsbesvær. En sjov krølle på historien, er at videnskaben i øjeblikket omtaler en del tilfælde af det modsatte, dvs en absolut mangel på evne til at komme i tvivl om hvorvidt det nu også går så godt som man bilder sig ind, selvom alt peger på det ikke gør det. Dette syndrom forventes navngivet Rumsfeld/Bush's Syndrom)

mvh
LC, presse chef
Aidt Racing



Leifs Porsche, sponsoreret af Hasseröder, selvom farven mere antyder slægtsskab med en østrisk buddingefabrikant.



16/9-04 Selvom man ikke skal med, kan man jo sagtens være sarkastisk overfor den gamle Redakteur.
Her sidder man snotforkølet, med en hjerne som gammelt franskbrød (kun pga forkølelsen, forståes) og prøver at skabe en smule stemning til sæsonens første løb. Så er der vel ikke noget at sige til at overblikket og formuleringerne har kendt bedre dage. Hvorom alting er, har levebrødskrakileren Henning følgende kommentar til den revolutionerende løbsafvikling:

Revolutionerende revolution i SLEMC
Det er ganske oprørende nyheder, der nu bringes om SLEMC-serien. Et nyt revolutionerende deltagersorteringsprogram er nu i stand til at sørge for at man ikke længere vil møde de samme mennesker i flere heats i en SLEMC-afdeling.

Citat: "Det vil ikke ske mere, hvis der ellers er over 9 deltagere til løbene...", forlyder det fra en part af SLEMC-ledelsen. Ser man det! Den omtalte uhyre komplicerede software-algoritme må således formodes at være tilkoblet et tilsvarende kompliceret bioteknologisk apparat, som er i stand til at klone en eller flere af deltagerne.

Hvorfor nu det? Jo, fordi en ganske simpel hovedregning uden brug af uhyre komplicerede algoritmer afslører at..........man, når man kører 4 indledende heats på en 4 spors bane nødvendigvis skal møde 12 andre kørere!!!!! Uha-uha-uha!! Skulle vi komme ud for at der er under 13 deltagere til en SLEMC-afdeling - hvilket jeg iøvrigt vil give den ophøjede ledelse ret i er temmelig utænkeligt - så vil man vel risikere at skulle køre mod zombie-lignende biologiske eksperimenter?

Jeg vil undlade at komme ind på kompleksiteten i at afvikle et finaleheat, hvor ingen af deltagerne har mødt hinanden før. Ovennævnte problem og ikke mindst den softwaremæssige løsning på det, forekommer mig at være foruroligende nok.

Det bliver en gyseligt spændende SLEMC-sæson!

... jeg siger naturligvis tak til Henning for den dejligt pædagogiske gennemgang af problematikkerne vedr. afvikling af SLEMC heat...



14/9-04 Revolution af løbsafviklingen
Min gode, og til tider ganske opvakte, kammerat, John, har brugt en nattetime engang i sommer på at løse problemet med at man kan møde de samme mennesker i flere heat. Det vil ikke ske mere, hvis der ellers er over 9 deltagere til løbene (og er der ikke det, blir vi alle sammen hjemme, og klarer stillingen ved tendenslodtrækning).
Selve algoritmen er uhyre kompliceret, og kan selvfølgelig ikke afsløres her. Til gengæld bliver proceduren inkluderet i Officepakken fra 2005, hvis ellers forhandlingerne med Microsoft går i orden.
Ak ak, der bliver færre og færre undskyldninger.



14/9-04 Ny stjernekører ?
Efter ansvaret for NNSR i Ikast's hjemmeside (www.nnsr.dk) er blevet overdraget til Jess Nielsen, er der begyndt at komme de utroligste beretninger om en kører ved navn Jade Ballade. Det er udfra hvad man kan læse, en fandens kal, og rygtet siger han stiller til start i SLEMC i en Honda - det bliver spændende!.
NNSR's hjemmeside har i øvrigt undergået et beskedent stilskift, efter Dan Mosgaard har overdraget ansvaret til Jess. Dans sobre og objektive nyhedsdækning ... eller nyheds og nyheds ... , nå, men i hvert fald er siden blevet sporet i en retning, nærmere det de unge vil ha' - herunder det relevante punkt "Vidste du at:" der opdateres ca en gang ugentligt , og nej, det gjorde man sjældent, kan jeg afsløre ...



14/9-04 En beskidt start på en beskidt sæson !
I takt med det lakker mod sæsonstarten, bliver desperationen blandt de forskellige teams større og større. Man kan, som mester, tydeligt mærke at de andre ikke under een mesterskabet for 3. år i træk.
Selv det man troede var reelle mennesker, og .. naivt, jeg ved det, venner .... viser sig at være klar til at dolke een bagfra, og laver de underligste krumspring for at få deres langt-ude-tiltag godkendt til sæsonstarten.

Carpo's gimmick med at den der Seat prototype han insisterer på at stille op i, eksisterer i virkeligheden, og sågar har kørt race, er gået helt over gevind. Selv Folkvognsfabrikkerne (der jo ejer Seat) er efter sigende hoppet på den, og har hasteindkaldt Seat-ledelsen for at høre hvad fanden de har gang i, og fortælle samme ledelse, at det altså er Lamborghini, der står for koncernens centermotorsportsvogne. Nuvel, Carpos bluff er velgennemført, og vi bliver nok nødt til at lade ham køre i Seat'en i ihvertfald 1 afd. - se mere på http://www.carpo.dk/carpo.dk/slotcar%20mappe/Slotcar%20ramme.htm

En anden, som jeg altid har regnet for en af de mest bundreelle i slotraceøjemed, Carsten RC, har tilsyneladende også planer om ikke at deltage i serien efter samme regler som os andre.
Nu i dag, blev jeg ringet op: Manden ville lige høre hvordan det var med interiør, og så'n. Ja han havde være ved at lave en Jaguar XJ220, og så, og så, og så var der jo noget med at næsen af bilen stod for højt - støbefejl, konkluderer RC med stor autoritet (os andre hælder måske mere til at jaguar har ment det var bedst på den måde). Nå, men i hvert fald korrigerer RC lige for uheldigheden, ved at varme let på karossen med en 600 grader varm varmepistol. "Uheldigvis" smelter bilen lidt rigeligt - og så ringer manden lige for en ordens skyld, for at sikre sig, at det er OK han stiller op i et spejlæg - jammen for pokker da ....

Mogens !, gider vi ikke snakke om. Jeg har taget det roligt hele sommeren, udfra den tro, at i hvert fald Mogens har lige så store problemer, som jeg selv. Men hvad sker der få dage inden sæsonstart? - mogens har lige makket lidt bil sammen, og slår omgangsrekorden med 2 tiendedele på jomfruomgangen - OK, han har godtnok fået en Dr. Karstens Speeder, men alligevel, det stinker.

... og hvad med alle de nye der kommer med i år - notoriske gocart bøller, og synsmænd skal vi til at trækkes med. Det bliver en hård hård sæson. Det er da godt, det ikke er noget man går op i , det SLEMC!!



29/3-04 Rapport fra vor udsendte medarbejder.
KOFS kan med stolthed præsentere en, som sædvanlig gribende, beretning om sæsonafslutnngen, fra Hennings tastatur. Billeder af de stolte vindere må i vente med til i morgen.

Vi gi'r ordet til Henning Smed:

Så er SLEMC-Nordjylland sæsonen forbi. Støvet får igen lov at lægge sig på Spurveringen og det er tid at kigge lidt i bakspejlet. Levede finalen op til de tårnhøje forventninger, der var til den? Fik vi den rette vinder - og den rette mester? Gider vi også køre SLEMC til næste år? Til alle spørgsmålene findes kun et svar: Et tordnende højt JA.........nå ja, der var lige den med den rette mester......men så skidt da!!!! Mere om ham senere.

Løbet på Spurveringen var det første, hvor der var åbnet for 24 startende. Der var inden starten tænkt meget over, om afviklingen ville blive for langvarig med så mange, men efter undertegnedes mening gik det. OK, vi var først helt færdige ved halv seks tiden, men det var så også efter en noget længere sejrsceremoni end sædvanligt (ham der mesteren skulle jo lige have sit blikkrus) og så var der også lige et lille intermezzo med løbsafviklingsprogrammet, som ikke kunne håndtere mere end 22 deltagere. Lidt en bøvs, men det blev løst i løbet af en halv times tid. Alt i alt kan et løb med 24 deltagere godt afvikles, så folk kan nå hjem til (en lidt sen) aftensmad.

Tre ting blev hurtigt klart, da løbet startede:

1 - KOF havde mere i munden end i speederen denne dag.

2 - De andre tre mesterskabskandidater - Jimmy, Mogens og Henning - ville uden tvivl mule KOF noget så læsterligt denne dag.

3 - Dagen som helhed ville imidlertid tilhøre kørere uden chance for det samlede mesterskab.

Især Carsten RC og Carpo var ikke lette at have med at gøre. Men i SLEMC-løbende gælder det jo først og fremmest om at komme i finalen - derefter er det før set, at hvad som helst kan ske. Så selv om RC og Carpo temmelig sikkert satte sig på to af pladserne, så var der stadig to at slås om - og det blev der!

Kampen var uhyggelig tæt hele dagen og hen mod slutningen af dagen havde KOF da efterhånden også lige så lidt i munden som i speederen, da både Henning og Mogens stadig havde chancer for at kapre de altafgørende finalepladser. Først i dagens næstsidste heat måtte Henning give slip på sin - indrømmet meget spinkle - finalechance. Ironisk nok var det Jimmy, som lukkede den dør. Men Mogens havde stadig fat i en finaleplads med en halv finger. Det krævede blot sejr og hurtigste tid i dagens sidste heat - hvor svært kunne det være? Nåh ja, han skulle jo lige møde Torben, som også ville have den finaleplads og så skulle han iøvrigt køre på Spurveringens længste og vanskeligste spor. KOF overbeviste sig selv om det faktum mange gange........men så nu slet ikke tryg ud længere. Men oddsene var for høje og årets SLEMC-mester var fundet inden finalen skulle køres. Det var nummer to og tre imidlertid ikke og finaleresultatet ville have stor indflydelse, hvem der skulle have den ære.

Det blev en fremragende finale! Carsten RC, Carpo, Torben og Jan Dall havde alle kørt fremragende hele dagen og i finalen ydede de alle deres absolut bedste! Hvor mange gange føringen skiftede har jeg ikke tal på, men jeg tror ikke de fire var adskilt af mere end 10 meter under hele finalen og ingen kunne føle sig sikker på sin placering før sidste sving. Ja, kampen og 3. pladsen strakte sig endda endnu længere og der måtte næsten målfoto til, da Jan Dall i en vild satsning på ydersporet kæmpede sig forbi Torben i sidste sving - men alligevel tabte slaget, da hans bil røg af sporet og langsomt rullede over målstregen ude ved barrieren, hvorved Torben slog ham med en billængde. Jubelen og klapsalverne ville ingen ende tage - den finale var en fremragende afslutning på 2003!

Resultaterne kan studeres andetsteds, så dem vil jeg ikke rode meget rundt i. I stedet vil jeg filosofere lidt om SLEMC Nordjyllands helbredstilstand, som jeg mener er helt i top af flere grunde.

Niveauet er uhyggelig tæt! Årets 5 afdelinger har haft 4 forskellige vindere og jeg vil umiddelbart kunne pege på mindst 10 kørere, som er i stand til at vinde en SLEMC-afdeling. Og der kommer flere til! Der er en pæn håndfuld, som i glimt har vist at de er hurtige nok, når det hele kører for dem, men som endnu lige mangler lidt stabilitet til at trække en topplacering hjem. Ingen navne nævnt her - for så glemmer jeg heller ikke nogen - men en gul Toyota kørte en del hurtigste omgange hjem på Spurveringen.

Det er svært at opnå en teknisk fordel. Efterhånden er der mange, som har fået strikket en velkørende SLEMC-racer sammen og det har vist sig at være vanskeligt for dem, som eksperimenterer meget med deres biler, at finde noget, som giver nogen fordel.

Samværet fungerer forrygende. Det er påfaldende, at en konkurrence kan afvikles i så god en atmosfære, som en (nordjysk) SLEMC-afdeling bliver det. Ingen bøvl omkring bilerne - ingen ondsindet eller sarkastisk råben af påsættere - ingen diskussioner - kun en masse drilleri holdt i en god tone. Det er da herligt og - tror jeg - en stor medvirkende årsag til, at tilstrømningen til løbene stadig bliver større.

Til sidst så var der lige det med årets mester. Mester uden at vinde et løb? Hvad er det for noget? Tjah, det ser jo ikke godt ud for den gode KOF sådan at fedtkøre sig til sit andet mesterskab efter at have vundet med maksimum point det første år, men han var jo den eneste, som var stabil nok til at ligge nær toppen i 3 afdelinger. Vinderne af de enkelte afdelinger kunne maksimalt finde formen i to løb og det er bare ikke godt nok. Sådan er det!

Men der er ikke meget håb forude for den gode KOF: 3 førstepladser i 2002/3 - 3 andenpladser i 2003/4 - så må det jo blive til 3 tredjepladser og 2004/5......og så bliver han sgu' ikke mester igen! Kongen står for fald og der er mange, som er parat til at slås om tronen - jeg glæder mig faktisk til det bliver vinter igen.


26/3-04 Optakt til den drabelige finale.

Af: Henning Smed


Årets sidste SLEMC afdeling i det nordjyske bliver et brag af et løb! Det kan ikke undgås! Spændingen er stor - tilstrømningen er stor - Spurveringen er stor - egoerne er store - det kan ikke være bedre.

Helt ekstraordinært er den deltagergrænse på 20, der har været gældende til de nordjyske SLEMC-løb i år, blevet løftet til 24. Den officielle grund er, at der har været overbooking på alle afdelinger i år, så nu vil man forsøge sig med et lidt større antal - også for at gøre finalen ekstra overdådig. Onde tunger har dog filosoferet over, om det ikke kan have noget at gøre med at en af SLEMC-dikatorerne render med mesterskabet, blot hans 3 hovedkonkurrenter ikke vinder i Randers. Jo flere deltagerere, jo større chance...........men det har naturligvis intet på sig overhovedet.

Forberedelserne har stået på i flere uger. Spurveringen er blevet opgraderet med nye stikforbindelser - som dog hurtigt blev nedgraderet igen, da de voldte store problemer. Om de er løst i sidste øjeblik er uklart i skrivende stund, men ellers er Spurveringen i vanlig standard fuldt ud kvalificeret til at modstå et frådende SLEMC-felt, så det skal nok gå. Efter baneejer Carsten RC i de seneste uger har observeret, at en nyrengjort bane volder udefra kommende store kvaler, fordi overfladen så er spejlglat, har han proklameret at Spurveringen i timerne op til løbet vil blive støvsuget, så den stråler som aldrig før. Onde tunger har tænkt over, om ikke Carsten RC er blevet opfordret til dette af en af SLEMC-diktatorerne, som render med mesterskabet blot hans 3 hovedkonkurrenter ikke vinder.........men det har naturligvis intet på sig overhovedet.

Det er i år endnu ikke lykkedes nogen kører at vinde mere end én SLEMC-afdeling (en vis SLEMC-diktator med mesterskabschancer har slet ikke vundet nogen) og der er en god chance for at den statistik holder. Hverken KOF eller Mogens har fået hul på bylden i år og især Mogens kunne man godt forvente ville ligge stærkt til. Men Mogens har store kvaler med sit bilvalg. Panozen er ikke stabil nok, men er Porschen hurtigere? Akke ja - akke ja - et vanskeligt valg. Bare ikke spekulationerne tynger ham helt ud af konkurrencen. Onde tunger vil vide, at han har modtaget megen uopfordret rådgivning fra en af SLEMC-diktatorerne, som render med mesterskabet blot hans 3 hovedkonkurrenter ikke..........men det har naturligvis intet på sig overhovedet.

Baneejer RC vandt første SLEMC afdeling og efter en mager indsats siden tørster han efter at lukke sæsonen med maner. Han må betegnes som favorit - en betegnelse, som han heldigvis ofte har fejlet skammeligt i at leve op til. Så måske man skulle holde sine stakater på en sand "dark horse"? Jan Dall har tidligere demoraliseret mange gæster på Spurveringen og det samme har været tilfældet i ugerne op til finalen, hvor flere udenbys er troppet op til smugtræning......og er blevet tørret noget så grundigt af! Onde tunger har spredt det rygte at Jan Dall's deltagelse er sponsoreret af en af SLEMC-dikatorerne, som render med mesterskabet blot hans 3 hovedkonkurrenter ikke..........men det har naturligvis intet på sig overhovedet.

Men spændende bliver det! Det er et rygte som har en hel del i sig. Og nåh ja, hvem er det så som kan løbe med mesterskabet? Jo, det er Jimmy, Mogens, Henning og SLEMC-diktatoren KOF, som bliver mester, hvis det ikke er en af de andre 3 som vinder på Spurveringen. Folket håber på en finale med disse 4 kørere.........men det bliver sikkert ikke tilfældet.



22/2-04 Smeden var slet ikke til at tale med !!!
I sæsonoplægget skrev jeg at hvis Henning Smed ellers fik tid til at deltage i et passende antal løb, og Panozzen holdt, ville jeg ikke tøve med at forvente en top 5.
Man må sige at Hennings Panoz holdt hele dagen i går, og at det gik som spået.
Det var fuldstændig umuligt at hænge på Henning i går, og som muligvis den første (jeg kan ikke helt huske det), kørte Henning en finaleplads hjem med maksimum point. Desuden satte han indtil flere all-time-greatest SLEMC omgangstider på Kilderingen. Banerekorden hedder nu 10.2xx, hvilket er over en tiendedel hurtigere en nogensinde før sat af en SLEMC-bil - ARRGH !!!

Bortset fra det, var det et spændende løb, hvor der indtil sidste heat var spænding om hvem der endte i finalen. Det blev dog en ren Ikast-finale - men nu er vi også ret gode derude, så det er der nok ikke noget at sige til .



22/2-04 RC vinder heat i Ikast
Ved det nyligt afholdte SLEMC løb i Ikast, tog RC en heatsejr. For første gang siden dagene med GT-Ligaen, vandt RC en heatsejr i Ikast. Beklageligvis formåede RC ikke at samtidigt sætte hurtigste omgangstid i heatet, og måtte derfor nøjes med 3 point - hvilket i øvrigt vær tæt på halvdelen af dagens høst.
RC, der i telefonbogen står noteret som Carsten Andersen, udtaler, at derouten nu er vendt, og forventer fra nu af mange flere heatsejre i Ikast.



22/2-04 Det duede ikke for Mogens i Ikast
Om det var Hennings overlegne Panoz, der rystede den ellers så stabile Panoz-kører Mogens, vides ikke. Faktum er i hvert fald, at Ikastafdelingen blev første løb i denne sæson, hvor Mogens ikke var med i Finalen. Kilder, vi ikke skal nævne her, udtalte i øvrigt at man kunne høre Mogens gå rundt og mumle "Jeg maler den sku matsort, gør jeg, jeg maler den sku matsort, mumle mumle, matsort, orange stribe". Om det var garagedøren, toiletkummen, eller noget helt tredje der sku males, vides ikke.



22/2-04 Et særdeles interessant slutspil
Pointene efter gårsdagens ræs er nu blevet fordelt. Utallige kan nå at blande sig i kampen om pokalerne. Efter hvad jeg umiddelbart kan se, er vi 4 der bejler til førstepladsen. KOF ligger i front i øjeblikket, men kan langt fra føle sig sikker. Hvis Mogens vinder på sin hjemmebane, Spurveringen, nubber han den store Pokal. Fortsætter Henning takterne fra Ikast, bliver han den sejrende. Kan Jimmy køre blot en 3. plads hjem, går æren til Ham. Vil KOF være sikker på at vinde, tæller intet andet end en sejr. Alt i alt en uhyggelig afslutning på en herlig herlig sæson !!.



22/2-04 Kompromiterende billeder af redaktøren i omløb.
Under finalen i Ikast, skulle de ufine mennesker fra Ålborg selvfølgelig til at fotografere undertegnede. Personligt synes jeg ikke der var noget særligt sjovt ved billederne, men folk skreg af grin, når Carpo viste pletskuddene frem, så det er sikkert mig der ikke har humor !!.
Det skulle undre mig meget, om ikke det bliver muligt at se et par billeder at en hårdt kæmpende Redakteur på www.euroscale-aalborg.dk 's hjemmeside. Her kan man også se lidt andre billeder fra dagen. Faktisk havde jeg selv så travlt med at passe min nervøse blære, og smøre Marcos'en diverse steder, at jeg ikke rigtigt fik taget nogen billeder.



22/2-04 De obligatoriske vinderbilleder
Trods alt fik jeg da taget billeder af de vindende biler og mennesker, så dem slipper i ikke for.



Nummerrrrr ...... 1 Smeden og hans Panoz - ikke nemme at gøre noget ved i Ikast


Mister nr. 2: KOF og hans Marcos.


Mine damer og herrer, 3.pladsen, Dan Mosgaard.
Om han er begyndt at spise Ginko Biloba, eller noget andet andet vides ikke. I hvert fald har vores formand i Ikast
fået fart i pegefingeren, det sidste halve års tid.


Og det var IIIIIkast, og det var IIIIIkast. Døren har til gengæld været Jacob Sunds.



18/1-04 En gevaldig dag i Aalborg

Endnu et herligt SLEMC-løb!!. Masser af tæt ræs, og lauerbær til gode gamle Jimmy !!.
Aalborg folket havde skiftet deres skinner ud til Scalextric Sport - og det gjorde banen NOGET bedre, efter min mening - i hvert fald gik det ikke så ringe for redaktøren, som det plejer i Ålborg. Jævnbyrdigheden var enorm. For at være blandt de 4, der sku i finalen, sku der 22 point til. Havde man scoret 20 point, fik man en delt 8. plads !!!!. Bortset fra det, bør vi give Jimmy den credit, at det hele dagen lå i luften at han ville løbe med guldet den dag..

Stillingen i toppen er nu ganske interessant. Undertegnede (KOF) topper stadig med 35 point, Mogens har 34 point, og Jimmy 30. Fra næste løb, ska man jo imidlertid til at fravælge resultater, og så kan der lige pludselig komme rav i den. F.eks. lavede RC (23 point) kun 2 point i Holstebro - scorer han godt i Ikast, og smider de 2 point væk, er han pludselig med. KOF og Mogens skal smide henholdsvis 9 og 10 point væk, ved samme lejlighed. Iøvrigt impornerende at Mogens i denne sæson ikke er blevet ringere end nr. 4 - og det var vist endda pga tekniske problemer !!.
Alt i alt, kan man sige at de 5 forreste (som ud over de allerede nævnte, er Carpo) har reelle vinderchancer.

Nå, der er jo andet i verden, end point. Det var en kanonhyggelig dag. Som sædvanlig var der god mad (hotdogs (m. gode pølser)) og betjening i ålborg. Endnu en gang tak for lån for havestue til Jimmy og hans familie.

Først: The Winnerbilders


Nummer 1 i Ålborg, Jimmy Ekfeldt, Aalborg, i den legendariske (Jimmys, altså) Toyota GT1


Nummer 2, Mogens "Del Monde" Hejlesen, Randers. Bedre end John Nielsen nogensinde var ..


Nr 3, opkomlingen, Lars Bo Christensen, Aalborg - ham får vi bøvl med fremover !!


Afslappet hygge, når der ikke køres ræs, er alle i samme team ...


Jimmys nydelige familie var lykkens gudinder i den obligatoriske lodtrækning.
Som man kan se, er der heldigvis meget der tyder på at Jimmys gener er recessive
...


Norrrj !! , jul igen !!!!!


Sjønne med sin Abarth, og Bjarne med sin Porsche. Bemærk i øvrigt hvor beleven Torben ser ud.


How - næj, hva fanden ær'et æ mand lawer - er'et en KAMERA monstrow
A'vl æ fottegrafæres



Gammel kærlighed ruster ikke - men der gror alger på !!.
Under algerne står der Sierra Cosworth



Vi ses i Ikast.

8/1-04
Porsche 956/962 - first drive

Redaktøren har nu haft muligheden for at trille lidt rundt med Slot.it Porschen. For det første skal det siges at det er et virkeligt godt og gennemarbejdet produkt. Finishen er fremragende - selve overfladen er ikke helt så ægte at se på som det bedste der er set, men absolut god. Tampoprint står 100% flot og klart. Vigtigst er dog at det mekaniske nok er det bedste der nogensinde er lavet. Ikke noget med underligt placerede skruer, eller rasle-tendenser. Bilen kører godt, og lyder kernesund. Samtidig er vægten nok noget af det laveste der er sendt på markedet overhovedet. Bund og karosse er meget tynde, men ikke desto mindre virker det ganske betryggende når skidtet er skruet sammen.

Der er ikke noget endeligt besluttet omkring hvad der skal til for at måtte deltage i SLEMC, meget tyder dog på regler der læner sig kraftigt op ad Audien. Et kontroversielt punkt er baghjulene er der lavere og mindre, en de der benyttes i SLEMC - her ligger det næsten fast at disse, og kun disse bagdæk må benyttes af den originale Porsche

Vi vender naturligvis tilbage lisså lige der ligger noget helt fast...






8/1-04
Referat fra SLEMC Syd

Først må jeg undskylde at det har taget så lang tid, at få Eriks referat på, jeg haber jeg er hurtigere næste gang. Anyway, her en lille rapport fra SLEMC Syd:

Reportage fra 1. afd. SLEMC Fyn/SydjyllandReportage fra 1. afd. SLEMC Fyn/Sydjylland

Torsdag den 11 Dec. havde Niels Risager (IRONSIDE) inviteret til race i Jelling på ”JELLINGSTONE” .Banen er fantastisk flot bygget ,med mange livagtige interiør, pitstop med mekanikere og biler

En kranbil trækker en havareret racer op af en sø osv

Hans store stue er permanent indrettet til modelrace,

Det er en af de flotteste baneanlæg jeg har set i et privat hjem

De førstankomne startede med øl og ostemadder i køkkenet kl.18,00,efterhånden som flere af deltagerne ankom blev der gang i træning og prøvekørsel på den 4-sporede bane.

Startgebyret var sat til 20,-kr,men så var der også præmier til alle sagde Niels

Kl. 17,00 bød han (IRONSIDE) de 13 deltagere velkommen ,og gav en god teknisk information om løbets afvikling. Der ville blive kørt 13 heat af 9 min, med 2 min til at skifte , det ville give en afvikling på ca 2,5 – 3 time

Alle skulle køre en gang på hvert spor efter et fastlagt skema,

bilerne skulle blive stående i parc ferme, når de havde kørt et heat,

Reparationer kun i de 2 min inden man igen skulle starte

Der skulle kun være 4 påsættere, nemlig dem der lige havde kørt et heat,

Der var placeret 2 påsættere i hver ende af banen.

Da kørerne var placeret med 2 på hver langside, måtte de selv sætte de biler på, der røg af på langsiderne og det midterste stykke af banen, hvis de kunne gøre det hurtigere end dem der var påsættere for enderne

Hugo og jeg havde åbenbart misforstået dette, så vi stoppede nogle gange for at sætte biler på, det krævede dog megen koncentration at holde sin egen bil på rette spor i kurverne, samtidig med at man satte biler på .

Nu var man enige om at det skulle være et hyggeløb ,så det gik med lidt råben hvis det varede for længe med at få sat de afkørte biler på.

Det er nu bedre når der er påsættere nok, jeg mener at så stor en bane kræver 6 påsættere

Niels havde ellers monteret kontakter ved hver kører, så man kunne afbryde for strøm til hele banen ved afkørsel.

Men man valgte at vælge ikke at bruge dette system, det bryder selvfølgelig også rytmen i løbet.

Kl.19,45 var man klar til 1 heat ,Rene fra Åbenrå (RENE 2),Erik fra Odder, Lars og Allan fra Kolding, varmede fingrene op og var klar, da det grønne lys blev tændt

Allan var godt kørende med sin Audi 8 og nåede 52,2 omg. .Erik med Toyota GT 1 nåede 52,1 omg Lars med Audi 8 fik 51,1,Rene 2, også med Audi 8 sluttede med 38,2 omg ,men det var kun hans andet løb med modelrace, så han skal nok komme med.

I 2 heat var Peter Web til start med sin Audi 8,der havde monteret lys med et par store kondensatorer i siderne, det var en god ide, i stedet for det kedelige bly bag føreren,

Han nåede dog kun 51,0 omg mod hjemmebaneesset Niels der kørte 55,5 omg. med Mercedes CLK, Jesper/ Eks Formanden)nåede 54,1 omg med sin Mercedes CLK, Finn kørte 42,4 omg. med sin Audi 8.

I 3 heat nåede Rene 1 (Dansk mester 2002) 58,8 omg med sin Toyota GT 1,

Det blev aftenens bedste resultat

Allan med Audi 8 nåede 54,2 omg, Rene 2 var med igen og nåede 33,3 omg. efter Mortens Toyota GT1 der kørte 50,8 omg.

Så blev der en pause hvor Niels havde sørget for toast med ost og skinke, øl ,vand kaffe og kager, som vi nød i køkkenet til rimelige priser

I 4 heat mødtes den velforberedte Peter(TOBAK) ,den hurtige IRONSIDE, Hugo(Posten fra Odder)der havde valgt at stille op med Audi 8, Finn var klar igen med sin Audi 8

57,8 omg nåede TOBAK ,IRONSIDE 56,6 omg. Finn 46,8 og Hugo 42,3 omg.

I 5 heat mødte de to Rene`er ,Lars og Erik. Rene 1 var suveræn med 57,8 omg Lars nåede 54,1 omg. Erik fandt aldrig ud af at køre på bane 1,så trods hurtige påsættere, nåede han kun 42,7 omg. Rene 2 sluttede med 49,6 omg.

I 6 heat mødtes TOBAK ,WEB, Hugo og Finn.

56,7 omg til TOBAK,WEB havde monteret et par skæve dæk, valgte at gennemføre ,nåede derfor kun 47,1 omg. Finn 47,4 omg. Hugo 42,1 omg.

7 heat gav Rene 1 heatsejren med tangering af aftenens rekord på 58,8 omg.

Allan nåede 56,2 omg. Jan 49,8 omg. Lars 46,1 omg.

Ironside var urørlig i 8 heat med 56,5 omg, WEB havde fået bedre styr på dækkene og nåede 55,1 omg. Jesper 54 omg. Hugo fik noteret 48,6 omg. det var Odderfolkenes bedste resultat på bane 1.

9 heat gav 57,8 omg. til Rene 1, 49,7 omg. til Jan og 48,3 omg. til Morten, Rene 2 havde store problemer på bane 4 og nåede kun 32,7 omg.

10 heat gav TOBAK 58,5 omg. WEB 58,0 omg Jesper 56,1 omg. .IRONSIDE sluttede på 55,5 omg. på den for de fleste meget svære bane 4.

I 11 heat førte Allan fra start til mål og kørte 55,6 omg. Morten klarede 54,8 omg. Erik 54,0 omg. Jan fik noteret 51,5 omg.

12 heat gav 57,9 omg. til TOBAK, Jesper 54,7 omg. Finn 48,1 omg. Hugo 35,4 omg. på bane 4

13 heat var aftenens sidste og startede kl. 11,00 med Allan på 57,0 omg. Lars på 54,0 omg.

Morten fik kørt 51,0 omg. og Erik nåede 49,7 omg på bane 4

Slutresultatet blev:

1. Rene 1 232,5 omg Toyota GT 1

2. Tobak 230,9 omg. Porsche GT 1

3. Ironside 224,2 omg. Mercedes CLK

4. Allan 223,0 omg. Audi 8

5. Jesper 218,9 omg. Mercedes CLK

6. Web 211,2 omg. Audi 8

7. Lars 205,4 omg. Audi 8

8. Morten 204,9 omg. Toyota GT 1

9. Erik 198,5 omg. Toyota GT 1

10. Jan 197,5 omg. Porsche GT 1

11. Finn 184,7 omg Audi 8

12. Hugo 168,4 omg. Audi 8

13. Rene 2 149,6 omg. Audi 8

Der var så præmier til alle, det var tre flasker vin til nr .1 ,2 flasker til Nr.2 , 1 flaske til 3,4,5, og en Julebryg til hver af de øvrige deltagere. Så startgebyret på Kr.20,00 har da vist knap nok dækket udgifterne til præmier.

Vi sluttede omkring midnat

Det er så den foreløbige placering i SLEMC Fyn/Sydjylland, vi håber på deltagere fra de øvrige klubber til den næste afd.

Torsdag den 22 Jan 2004 på ODDER-RINGEN.
Oplysninger på www.odder-modelbilklub.dk

Der er planer om at køre en afdeling i Billund, Esbjerg, Odense og Kolding

Hvis der er baner der kan køres på og der er folk der vil arrangere løbene kan man kontakte Rene på campen@stofanet.dk

Tak til Niels for en hyggelig aften, det er meget flot at han vil åbne sit hjem og invitere på race

Erik og Hugo
Odder Modelbilklub




16/12-03

SLEMC åbner for andre fælgfabrikater end Slot.it.
Egentligt havde vi ikke planlagt at indføre ændringen inden næste sæson, men Slot.it laver ikke deres SIPA-04 og 10 fælge mere, så nye fælgbulletiner var uundgåelige. Og når vu nu alligevel skulle til at lave om, var der mange der gerne ville køre med "designer-fælge", så hermed er SLEMC åben for diverse fabrikater, så længe de er eksakt samme diameter og bredde, som de originale fra Slot.it, og dækkene passer fuldstændigt. Til gengæld er det tilladt at benytte fælge, der er designet således at de kan komme nærmere chassiset, end Slot-its - til gavn for lidt smalle biler som f.eks. Ventura og Viper..


Sådan forestiller vore computer-eksperter sig en SLEMC-bil anno 2004 kan komme til at se ud.


9/11-03
Så fik vi kørt ræs i Holstebro - beklageligvis glemte redaktøren sit kamera, så billeder kommer der først engang i næste uge, når jeg har fået lidt tilsendt fra dem der havde husket deres fotografiapparat. Indtil videre skal nævnes, at Holstebrogutterne lavede et perfekt arrangement. Alt var 100% i orden - godt gået af debutanter. I øvrigt kunne de også godt finde ud af at gi den gas. Leo vandt finalen, og Michael tog en 5. plads

Derimod var det igen hverdag for en del af finaledeltagerne fra Randers. RC og Essex invest havde lidt - nej, mange - problemer med Bugattien, der først sidst på dagen begyndte at gøre sig godt. Team Bjarnes Audi, var der heller ikke meget ved - ingen point denne gang til 3. pladsen fra Randers !!! Torben havde fået Lamborghini Diabloen køreklar, og det viker til at der er potentiale i bilen - dog ingen finaleplads i denne omgang.

Carpo blev bedste Ålborgenser, og kom i finalen. Audien nåede vel i finalen at køre alt i alt - hmmm - ca 1.2 meter, før den udgik med tekniske vanskeligheder. Faktisk var det meget tæt på at jeg fik medlidenhed med manden !!!

Resultatet blev: Nr.1, Leo fra Holstebro klapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklap .... , 2'er blev i al beskedenhed undertegnede, og 3 blev Mogens fra Randers. Og som før nævnt skænkede Audien Carpo en 4 plads

De øvrige placeringer kan man se under resultater, hvor der også, når jeg får Leo til at sende den diskette jeg glemte (!!) vil være lidt statistik med hurtigste tider .. det var i øvrigt påfaldende så matchende tider folk kørte på, i flere løb havde folk hurtigste omgange inden for et par tiendedele

... mere ævl, når jeg får billeder


24/10-03
Den gamle redakteur har været et smut på spiontogt til Randers, for at se hvad der måtte komme af nyheder fra den kant til løbet i Holstebro. Det blev en meget interessant aften, hvor man også fik mulighed for at følge den rutine og professionalisme som en af danmarks ældste miniraceklubber ligger for dagen på en klubløbsaften. Medlemmernes entusiastiske holdning blev mere end en gang demonstreret af sætningen "Nå, skal vi ha noget ræs - eller hva'", som blev sagt mange gange den aften.

ESSEX INVEST tester allerede Le Mans bil

Der var meget der tydede på en vis sammenhæng mellem Randers Minirace Klub og Essex Invest. Som forberedelse til en Le Mans indsats næste år, tester Essex Invest i øjeblikket i en Le Mans serie lokaliseret i den nordlige ende af Jylland. Redakteuren har lovet at hemmeligholde bilmærket, men er der nogen der kender modellen, er de velkomne til at nævne det på diskussionsforummet .. (jeg ved det godt - he he)

Her er første køreren for Essexbilen forsøgt fotograferet. Hele Essexholdet var meget lidt samarbejdsvillige mht. oplysninger om specifikationer og kørernes identitet.











Randers minirace Klubs formand i SLEMC.
Som kontrast til hemmelighedskræmmeriet omkring Essex Invest, var klubben meget oplysende omkring deres formand, der har valgt at gå ind i SLEMC.
Carsten Øland er een af de absolutte topkørere i klubben, og alle, på nær formanden selv (der ikke var til stede), kunne bekræfte rygterne om at Carsten Øland agter at deltage i SLEMC-serien i denne sæson.

Fotoet viser Carsten Øland under et tidligere arrangement i Randers minirace Klub.




23/10-03
Et FRYGTELIGT uheld
En af seriens forventede front-runnere havde for nylig et rigtig grimt uheld under et løb i en anden serie. Det drejer sig om Henning Smed, der ufatteligt nok er iblandt os endnu. Grundet en anelse for tidlig gasgivning skred bilen ud under accelration ud på langsiden, og da strækningen samtidig var uforsvarligt afskærmet, forsvandt bilen simpelthen fra baneområdet. Panoz LMP'en, der sidste år viste sig meget hurtig, men skrøbelig, led en betragtelig overlast, og det endda på trods af det nyindbyggede forstærkninger i bl.a. fronten.
Takket være en fantastisk indsats af teamets mekanikere, kom Panozen dog på banen igen senere samme aften, men som man kan se på billedet, med let forringet areodynamik. KOFS har talt med den stærkt rystede Henning Smed (der stadig er ved godt mod, som også billedet antyder) som kunne fortælle at genopbygningen af Panozen næsten er gennemført, og ulykken vil ifølge Henning Smed ikke få konsekvenser for teamets deltagelse i SLEMC-Holstebro d. 8 november.




12/10-03

En herlig sæsonstart.
Stort set alt var helt perfekt den dag i Randers. Masser af tæt ræs, masser af røde pølser, en bane der aldrig har været bedre, og en stemning der vist heller ikke har været oplevet bedre. Jo, SLEMC 2003-2004 skal nok blive godt.
Lad os først få placeringerne overstået: Carsten "RC" Andersen trillede sin Ferrari ind på en førsteplads, Karsten "KOF" Frederiksen fik Marcosen listet ind foran Bjarne Jørgensen, der snuppede 3. pladsen i sin Audi R8. Rosinen i finalen blev Mogens "Del Monde" Gejlesen - undskyld, Hejlesen - der stillede op i en ikke særligt veloplagt Bentley.

De 3 winnerdds. Fra venstre: Bjarne, nr3 - RC, nr1, og KOF, nr2

... så blev det med vinderbilledet overstået. Passende er vel også at filosofere lidt over om folk levede op til deres favoritværdighed, eller evt. mangel på samme.

De 3 på billedet må vel siges at have gjort deres. På sædvanlig beskeden vis, vil jeg fremføre at det især er dejligt at se RC med fremme igen, efter en halvslatten sæson sidste år, og ikke mindst årets nye fund, Bjarne, der, som forudsagt, viste sig at være en giftig fætter.

Hvad så med Carpo.
Tjaee ..... Nu skal jeg jo samarbejde med ham om SLEMC i forhåbentlig adskillige år endnu, men vi må nok konkludere at det ikke var en stor dag for Carpo, den søndag. OK Venturien var ikke banens bedste, og da den desuden besad en lidt uheldig tendens til at skille sig i løbssituationer, kunne det nok ikke blive til mere. Undertegnede overvejer om ikke vi her har en potentiel køber til min Lister-Storm Jaguar fra sidste sæson ....

The Bentley-Bøvs.
Jan Trælastbestyrer og Mogens har haft megen glæde af at føre sig frem som the Bentley-Boys. Det under jeg dem vel, for det var ikke megen glæde deres engelske Audier kunne skænke dem i går. Bevares - Mogens trillede da en 4. plads hjem i går, hvilket for stort set alle andre burde være tilfredsstillende, men hvis jeg var mogens vile jeg ikke være tilfreds. Endnu værre gik det for Trælastbestyreren. 3 (!!) point kunne han notere. Trods rygter om det modsatte vil jeg holde på at det i højere grad var bilen end manden, der var problemer med. Dagens positive Bentley historie stod Michael fra Holstebro for - godtnok landede han just udenfor pointene, men han var indimellem rasende hurtig, og får han stabilliteten med sig, har vi en potentiel spitzenreiter.

Jimmy.
..og Flemming Vammen, begge fra Aalborg, var uanstændigt nær ved. Hvis Vammen følger med cirkuset rundt i år, ku han godt ende helt foroven på pointskemaet. Jimmy var hurtig, men meget gik ham imod denne gang.

Torben.
.. havde ikke fået sin Diablo klar, så han stillede op i sidste års Panoz GTR (Det er mig uforståeligt at der er masser af Audier og Bentleyer, men kun een Panoz GTR, der oven i købet er under afvikling, og een Panoz LMP med i serien). Nå, vi må erkende at Panozzen ikke gik fortræffeligt - meeen var det ikke fordi der spøgte en Diablo i kulisen, tror jeg såmænd godt der ku komme noget fornuftigt ud af den. (Redaktøren af denne side, har i øvrigt en Panoz man kan købe ;-)

Speederne.
Vor ædle sport er gennemtrævlet af små opfindere og hjemmefuskere (lidt sidder man vel også selv og nørkler med !!). Det kunne man bl.a. se på de utallige forskellige frembringelser folk havde medbragt til at regulere deres bilers hastighed med. Faktisk anvendte over halvdelen af deltagerne ikke modstande til at regulere deres biler med. Utallige hjemmestrikkede projekter bygget op omkring dioder, samt et antal egentlig elektroniske speedere. De 4 finalister kørte i øvrigt alle med diodehåndtag, bygget af 3 forskellige mennesker ....

De forskellige nye speedere - 11 ud af 20, og faktisk tror jeg der mangler et par Parma EC'ere
Bemærk RC's blå og sølv speeder med den røde prøveledning til at justere antal dioder inden fuld gas
- ikke nødvendigvis en kommerciel brugbar løsning, men det duede, og så sejt ud.

He he, ja og så troede i at i ku slippe, men næ-nej. Her kommer de officielle diplombilleder:

The one-and-only RC & hans søndersænkede Ferrari - en flot vinder



Et smukt par, KOF og hans Marcos - Nr. 2 i Haslund.



En nærmest lyrisk og artistisk dåd. Opkomlingen Bjarne og hans Audi. - Nr. 3
En præstiation der helt sikkert vil blive skrevet mange sange om, i tiden der kommer.

09/10-03
Vi starter med en sæsonoptakt

SLEMC sæsonen 03-04 tegner til at blive en prægtig sæson. Rygterne går om mange spændende biler der er på vej. Nye baner og kørere har meldt deres ankomst, og mange har draget erfaringer af sidste sæsons resultater. Hvad er mere relevant, end at gøre sig et par tanker omkring hvem og hvad der kommer til at dominere denne sæson. Her kommer sidste års mester's vurdering af den kommende sæson:

Vi giver ordet til KOF
Når man skal vurdere hvem der (udover undertegnede ;-) kommer til at dominere den kommende sæson, er et naturligt sted at starte, slutstillingen fra sidste år.

KOF
KOF havde som medstifter af serien ret frit spil sidste år. KOF var een af de få der havde en bil der fra start havde en biler der kørte perfekt. I år stiller situationen sig anderledes. Konkurrencen er væsentlig hårdere, og der er desuden rygter om at KOF har problemer med at få Marcosen, som der stilles op i i år, til at gå ordentligt. Et er dog sikkert: KOF er lisså opsat på at vinde igen i år, som stort set alle andre er på han ikke gør det. KOF bør findes i Top 6, når sæsonen er slut.
Stil: Foroverbøjet, let pruttende, med hovedet på skrå.

Carpo
Tankevækkende nok, blev seriens anden medstifter nummer 2 sidste år. Også i år må Carpo spåes gode vinderchancer. Afgørende er dog om han får sin bil til at gå ordentligt. Rygterne taler i øjeblikket om en betydelig panik i seriens sikkert mest professionelt drevne team. Både Venturi og Saleen har været inde i billedet som bil til denne sæson. Seneste oplysninger tyder dog på at Carpo i desperation over de nye vognes manglende handling stiller op i en nødrepareret udgave af sidste års hærgede Audi. Vi venter spændt på hvad team Carpo kommer med til sæsonstarten. Vi forventer at se Carpo i top 6
Stil: Ser meget meget alvorlig ud, med en snert af at et eller andet gør ondt.

Mogens
Goe gamle Del Monde forventes at blive een af de helt hårde drenge i denne sæson. Mogens forventes at stille til start i en Bentley. Som oftest er Mogens' grej i tiptop stand, og Bentleyen kar kørt utallige testkilometer allerede. Mogens er en sandsynlig vinder på lørdag - og alt andet end en top 3 når sæsonen slutter må være utilfredsstillende.
Stil: Pissekedelig

OUTSIDERNE:

Trælastbestyreren/PolPot/Jan Høghfeldt er med sin 4 plads sidste år også et godt bud på en podieplads i årets SLEMC. Jan er sammen med Mogens the Bentley-boys, og forventes at gøre et godt resultat i år.
Stil: Lidt som en bøje i oprørt hav - endskønt der sjældent er set bøjer med så mobile hofter.

Jimmy har alle dage været hamrende hurtig, men kæmper med sin dommedagsagtige psyke. Næsten alt under et racerløb går Jimmy imod - og på trods dette forventes Jimmy at være helt med fremme i SLEMC.
Stil: Som oftest et let resigneret udtryk i hovedet, enten fordi han ikke er forrest, eller fordi det er så hårdt at være forrest.

Torben gav ikke meget væsen af sig sidste år. Hverken bilen eller Torben levede op til forventningerne. Vilde rygter siger Torben stiller op i Lamborghini Diablo i år. Får han den til at køre ordentligt bliver han en satan at have med at gøre.
Stil: ret rolig og kedelig - er ret irriterende hvis han vinder

RC gjorde heller ikke voldsomt væsen af sig sidste år. Som Torben ved vi at han kan, så får han den rigtige bil, og kommer godt fra start, hører han til seriens absolutte favoritter.
Stil: Meget afhængig af hvordan det går. Fra vældigt humør til nærmest flæbende resignation.

Henning mistede stort set første halvdel af sidste sæson fordi "Det da var noget lort at køre med, det Slot.it" Hennings tonstunge Artin Mercedes var ganske rigtigt noget bras, og efter Henning på fornem empirisk vis havde fastslået at Merceren under stort set alle forhold kørte ad helv.. til, byggede han en Panoz - og var pludselig med fremme. Imidlertid har også Panozen sine problemer, idet den som sit amerikanske ophav rutinemæssigt bryder sammen. Får Henning styr på Panozzen, og tid til at deltage i et passende antal SLEMC'er, tøver vi ikke med at forvente en top-5 af ham.
Stil: Ser godtnok gal ud - uha !

Bjarne - hvem Bjarne, da ikke ham Bjarne!!. Jo, den skulle være god nok. Bjarne der startede med at køre ræs sidste år, skulle ifølge rygterne være kommet i en kanon-form. Rygterne tildeler ham fovoritværdigheden sammen med Mogens, i lørdagens løb - vi glæder og til at se det ..
Stil: Faktisk har jeg ikke lagt mærke til det. Hvis det ser sjovt ud, lover jeg at tage et billede på lørdag.