Slot.it LE Mans Cup








Ideologien!
Selve grundtanken med SLEMC er at vi skal have det bedst mulige ræs. Derfor er det vigtigt at bilerne er jævnbyrdige. Derudover har vi prioriteret højt at bilerne skal være nemme, gode, og sjove at køre med. Vi ved godt at man kan få en Slot.it HRS til at køre hurtigere, men det er sagen underordnet - det vigtige er at feltet er ensartet, og at bilerne skrider for meget og taber fart i stedet for at falde af, hvis man gir lidt for meget gas - egenskaber der går tabt, hvis lave omgangstider er det vigtigste.

Det at vi ønsker den høje ensartethed er også grunden til at gear, motor, og bund er bundne parametre - desuden vil hjemmebanefordelen altid blive større, jo flere parametre der kan justeres på. Endelig vil vi jo også gerne have nye folk med ud at køre, og det er lidt mere overskueligt, når der ikke skal tages stilling til det ene og andet og tredje.

Regelsættet kompliceres lidt af at der er en række særregler for Slot.it's færdige biler. Grunden til at disse biler kan være med i SLEMC er dels, at de teknisk minder meget om universalbunden, dels at vi har fundet det vigtigt nybegyndere kan købe sig en komplet bil, som de umiddelbart kan deltage i SLEMC med (når de altså lige har foretaget de ændringer der står i de tekniske specifikationer !!). Imidlertid er det også vigtigt for os, at Slot.it's komplette biler ikke bliver suverene i serien, da holdningen er at HRS-chassiset skal være grundstammen i serien, for at få flest muligt forskellige modeller ud at køre.

Serien er aldeles udemokratisk og egenhændigt styret af ganske få personer. Det gør at beslutninger kan tages hurtigt og konsekvent.
Selvom SLEMC ikke er specielt demokratisk anlagt, vil vi meget gerne have feedback - det er ikke sikkert at vi er enige, men alle kommentarer modtages gerne, og tages alvorligt. SLEMC er hvad vi forstår ved et godt og sjovt reglement, og vi håber naturligvis på at serien bliver populær. Det er imidlertid DIG der bestemmer om SLEMC blir' en succes. Se at få bygget en bil, og kom og vær med!








Slot.it Le Mans Cup - det praktiske:

I Øst/Midt/Nord-Jylland arrangeres serien af KOF og Carpo. I 2003/04 afvikles serien over 5 løb, hvoraf de 3 bedste resultater er gældende i mesterskabsstillingen.

Af hensyn til at alle de fremmødte skal få kørt en god del ræs, på en SLEMC-dag, er der vedtaget et max. deltagerantal på 20 mennesker. Det betyder at alle får kørt en del, og at alle kan være hjemme og indtage en lækker aftensmad i familiens skød (eller hvis skød man nu foretrækker) senest ved 18-tiden. På den anden side er der risiko for at vi må sige nej til folk der gerne vil deltage, 20 deltagere er imidlertid tæt på smertegrænsen - vi spekulerer til stadighed over hvad man kan finde på .....

Hygge og samvær har højeste prioritet, og det forventes af deltagerne at de udviser en høj grad af sportsmanship, ærlighed, fred og fordragelighed.








Løbsafviklingen:
Hver afdeling af mesterskabet indledes med godt1 time afsat til lidt til ganen, træning, og almindelig hygge - arrangerende klub tilskyndes ikke at benytte banen for meget under træning.

Der køres efter FFC-modellen. DVS: Man kører kun på eet spor pr. heat. Hver kører kommer på hvert spor 2 gange. Der trækkes lod om hvem der skal være i heat sammen, og på hvilke spor de skal køre.

Et heat varer et nærmere bestemt antal omgange, alt efter banen. Når vinderen krydser målstregen tildeles han/(hun) 8 point, de følgende placeringer får 6,4,2 - desuden gives eet point for heatets hurtigste omgang.

Til sidst køres der finale mellem de 4 der har flest point, den med flest point vælger først spor, så vælger den med næstflest point spor og så fremdeles. Ved point lighed er der omkørsel mellem de implicerede. Der køres 5 omgange, eller til placeringerne er afgjort pga affald. Banefordelingen ved omkørslen bestemmes enten ved aftale mellem de implicerede, eller ved lodtrækning.

Kommentarer modtages gerne:

KOF (Nord/Øst Jylland)

Carpo (Nord/Øst Jylland)

Kontaktpersoner til de andre SLEMC-serier:

Pål (Sjælland)

René (Sydjylland/Fyn)