NNST til DLMS i Ikast

DLMS inviterede til ”A day at NNSR”  og lidt skuffende stillede kun 7 hold til start fordelt på 3 klasser: 1 GT, 2 GTM og 4 LMP’er.

 

Dagen startede med fri træning, som NNST brugt til at vælge bil, skulle der satses på en Spirit Dallara, FLY, Lola eller en Slot.it Porsche med Shöler metal bund ? Porschen havde ikke kørt 1 meter før 2 minutter før den fri træning var slut og den virkede ikke super hurtig, motoren på Fly’en hoppede op efter ca. 1 omgang og den havde meget svært ved at blive i rille så vi valgte at stille op med Dallaraen, som havde fået hele 15 g bly om bord for at opfylde minimums vægten på 90 g.

Men hurtig var den stadigvæk…

 

NNST Oreca Dallara Test Car Playstation

 

iByte Mercedes CLK

JJ med Neckchesse raceren.

 

Næste punkt var teknisk kontrol og Dallaraen vejede præcis 90 g som den skulle og var hverken for bred, lav eller på anden måde ulovlig.

 

Så fulgte ”Concourse de Elegance” og ved ikke helt hvor mange point vores standard Spirit Dallara

fik, men feltet var bestemt flot.

Concourse

 

Start rækkefølgen skulle bestemmes af en kvalifikation og lodtrækningen betød at NNST skulle køre sidst i kvalifikationen og da jeg kom på banen var tiden som skulle stikkes 11,7 sekunder og på første omgang kørte Dallaraen 11,2 s ! Så NNST startede på pole.

 

 

Løbet blev startet ca. kl 11 og vi startede på rød spor, som normalt er det langsomste spor på banen, men KOF gav den virkelig gas fra start og vi vandt heatet med 74 omgange foran Dream Killer og Neckchesse. Så sad vi over i de næste 3 heats for at så at komme på banen til de sidste 3 heats på hvid, blå og gul. Desværre havde vi en defekt slæbesko og startede vores 2. heat med et laaaangt pitstop, men vi kørte os hurtigt op igennem feltet og vandt heatet.  Næste heat kørte KOF endnu en sejr i hus, men i det sidste heat på gul spor begyndte problemerne så småt, da jeg havde meget svært ved at få bid i dækkene og havnede på 43. pladsen.

Den samlede stilling efter første gennemløb førte vi med knapt en omgang til Dream Killer, så der var lagt op til et spændende 2. gennemløb.

Vi kunne dog konstater at banen blev mere og mere glat.? Normalt plejer banen at blive bedre og bedre som løbet skrider frem og med en noget ”hidsig” bil som Dallara’en kæmpede vi meget med at få bid.

De første 2 heats efter middagspausen gik OK og vi var stadigvæk i spidsen, men så gik det helt galt for mig,  pga. manglende bid og en slæber, som havde sat sig i klemme ved guiden så den kom ned i rillen.. øv øv øv det kostede en 8 – 9 omgange og dermed enhver chance for sejren…

 

I sidste heat skulle KOF ”bare” følge med og trille en anden plads hjem..

Team Dream Killer kørte super stabilt med ca. 69 omgange pr. heat, stort tillykke til dem!

 

Close race…

Dæk problemer hos iByte Racing

 

Feltets eneste GT bil en Corvette

3. pladsen

2. pladsen

The winners..! Team DreamKiller, Tobak og Rene