Renault Clio Club Cup

Tekniske specifikationer sæson 09/10

- I serien må udelukkende anvendes NSR Renault Clio "Cup modellen" med sidewinder motor NSR Shark 22400 o/min. Motor.

- Bilen skal være HELT standard og komplet, på nær nedenstående tilladte/påbudte modifikationer:

- Punto karrosseri må bruges.

- Motorholderen skal være nr: 1222 EVO Sidewinder.

- Chassis skal være nr. 1311

- Magneten skal fjernes.

- Bagakselbøsninger og motoren må fastgøres med lim.

- Hvis et hjul går på skærmkanten, er det tilladt at bortslibe lidt af skærmen, således at hjulet netop ikke går på mere.

- Det er tilladt at montere afstandsskiver på styretappen, sådan at den kommer lidt længere ned.

- Der er frit valg mht slæbesko

- Eneste tilladte bagdæk er SIPT05 P2 soft compound slick tyres 19x10. Der tilstræbes at der er handout dæk tilstede.

- Banespændingen bestemmes af arrangerende klub i intervallet 10-12 volt.

- Har man en bil der har markant højere topfart end alle andre biler, kan man blive påbudt at skulle skifte motor.


Løbsafvikling:

- Hver klub afholder to løbsafdelinger

- Det koster 30 kroner at deltage i et klubmesterskabsløb.

- Den arrangerende klub definerer selv hvordan løbes afholdes - dog skal det være løb for individuelle kørere.

- Hverdagsløb forventes at vare i ca 3 timer - fra 19-22, og weekendløbene forventes at strække sig ca fra 10-16.

- Der tildeles point efter skalaen 25 – 20 – 16 – 13 – 11 – 10 – 9 – 8 - 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 -1

- Pointene fra de de 3 bedste fra hver klub tæller i det indbyrdes klubmesterskab.

- I det individuelle mesterskab er de 6 bedste resultater tællende - i klubmesterskabet tæller resultater fra alle 6 – 8 løb. Ved pointlighed i slutstillingen vinder den med flest 1. pladser, 2. pladser osv. Er det stadig ikke muligt at kåre en vinder skal de implicerede slås om det.